Videre til indhold | Videre til menunavigation

Forside   Forum   Om hjemmesiden   Web-bannere til jeres hjemmeside: lærmereomit.dk
Få daglig mail med nyeste forum-indlæg, såfremt der er skrevet nogen
Indtast din e-mail

Web-bannere til jeres hjemmeside: lærmereomit.dk

Op til Om hjemmesiden

Web-bannere til jeres hjemmeside: lærmereomit.dk

Skrevet af Peter M. Peulicke — 11:03:2011 11:49:27

Vi har fremstillet 3 forskellige web-bannere til reklame for den nye netværkshjemmeside www.lærmereomit.dk.

Se og hent web-bannerne her.

Re: Web-bannere til jeres hjemmeside: lærmereomit.dk

Skrevet af Susanne Meyenburg — 06:04:2011 13:45:39

Faktisk at det burde være en vektorfil, og hvad det lige betyder, ved jeg ikke

vh Susanne Meyenburg

Skrevet af Cecilie Udsen Gleberg — 07:04:2011 10:45:09

Hej Susanne

Bannerne ligger nu i en højere opløsning til download, jeg håber at de er gode nok! Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener når I efterspørger banneret som en vektorfil - da banneret jo er et billede?

Skrevet af Kalle Nielsen — 07:04:2011 14:32:54

Vektorgrafik betyder bare, at billedet er i format der baserer sig på beregnede kurver - det betyder at billedet i princippet kan forstørres i det uendelige uden kvalitetstab. Man kan omforme jpg, png, gif m.m. på denne online-service: http://vectormagic.com/home

SVG er pt fremtidens webformat til billeder fordi det er xml-baseret og dermed altså tekstbaseret og kan indlejres direkte i websiderne ... ! waauw :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_Vector_Graphics

Previously Cecilie Udsen Gleberg wrote:

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener når I efterspørger banneret som en vektorfil - da banneret jo er et billede?

Skrevet af Cecilie Udsen Gleberg — 07:04:2011 15:07:51

Yes, jeg er helt med på hvad vektorgrafik er. Men når man bruger netop et 'rigtigt' billede som det der ses i banneret, kan man ikke blot ændre det til en vektorgrafik uden at det ændrer udseende totalt. Derfor, hvis jeg skulle lave vektorbaserede bannere ville jeg lave dem uden brug af billeder - men hvis dette er noget der er efterspurgt er jeg straks på sagen!

Previously Kalle Nielsen wrote:

Vektorgrafik betyder bare, at billedet er i format der baserer sig på beregnede kurver - det betyder at billedet i princippet kan forstørres i det uendelige uden kvalitetstab. Man kan omforme jpg, png, gif m.m. på denne online-service: http://vectormagic.com/home

SVG er pt fremtidens webformat til billeder fordi det er xml-baseret og dermed altså tekstbaseret og kan indlejres direkte i websiderne ... ! waauw :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_Vector_Graphics

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener når I efterspørger banneret som en vektorfil - da banneret jo er et billede?

Skrevet af Susanne Meyenburg — 12:04:2011 11:23:14

Hej Susanne

Bannerne ligger nu i en højere opløsning til download, jeg håber at de er gode nok! Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener når I efterspørger banneret som en vektorfil - da banneret jo er et billede?

Tak Cecilie, jeg mailer svaret til dem og så må de se om de nu kan bruges :)

Skrevet af Susanne Meyenburg — 12:04:2011 12:37:50

Previously Susanne Meyenburg wrote:

Hej Susanne

Tak Cecilie, jeg mailer svaret til dem og så må de se om de nu kan bruges :)

Har lige fået denne besked fra vores webmaster:

"Problemet er det samme. De har stadig ikke en høj nok opløsning til at blive bannere på forsiden. .eps filerne fungerer ikke med billeder - kun med teksten på bannerne.

De er store nok til at blive et helt lille banner. Jeg lægger et lille på nu, så kan det være de får gjort noget ved filerne på et senere tidspunkt."
Vh Susanne

Skrevet af Susanne Meyenburg — 05:04:2011 15:38:06

Hej Peter

Tilbagemeldingen fra vores webfolk er at banneret ikke er i en høj nok opløsning og ønskes i jpeg format, er det noget i vil arbejde på?

Skrevet af Peter M. Peulicke — 06:04:2011 14:06:59

Hej Susanne

Vi kigger på det og svarer her så hurtigt som muligt - sikkert allerede i morgen ;)

Login

Søg i forum