Videre til indhold | Videre til menunavigation

Forside   Forum   Nyt fra organisationerne   Nye mobil-lektioner (pt kun på web)
Få daglig mail med nyeste forum-indlæg, såfremt der er skrevet nogen
Indtast din e-mail

Nye mobil-lektioner (pt kun på web)

Op til Nyt fra organisationerne

Nye mobil-lektioner (pt kun på web)

Skrevet af Kalle Nielsen — 06:09:2011 15:52:43

Blot en orientering.

I projektet: "Lær mere om it og mobil på dit bibliotek" er vi nu næsten færdige med en række lektioner relateret til smartphones. 
http://huset.randersbib.dk/course/view.php?id=136 

De er lavet efter den udvidede lær mere om it metode som var anbefalingen fra projektet "Mobil informationskompetence".

Erfaringen indtil nu er, at den udvidede metode holder vand og er en robust ramme for at lave webbaseret materiale med udgangspunkt i lær mere om it metoden - materiale som kan bruges i mange forskellige lærings- og undervisningssituationer. 

Pt mangler der p.g.a. tidspres materiale, hvor selve historien opså ligger som video - det skal vi finde tid til at teste ud over projektet  - dvs. ... senere ... ;)

Lektionerne ligger offentligt og må / kan bruges af alle. 
I forhold til at linke til materialet, så er der et enkelt forbehold, og det er, at fremtiden for læringsmaterialet på huset.randersbib.dk er meget usikkert. Senest 1/7 2012 fjernes materialet.

Vi havde håbet at det nye samlende projekt: "Etablering af bibliotekernes fælles e-læringsportal" klart ville have meldt ud om de fremover vil overtage / hoste materialerne - men det står pt hen i det uvisse - med indikatorer der peger mod at det vil de ikke. Det kan jeg kun beklage, og i hvert fald betyder situationens tilstand at vi pt ikke rigtigt kan komme videre udviklingsmæssigt - der er ikke meget vision i at fortsætte udviklingen uden at have en fælles fremtidssikret platform at arbejde på - jeg beklager virkeligt situations tilstand.

Re: Nye mobil-lektioner (pt kun på web)

Skrevet af Peter M. Peulicke — 10:10:2011 13:45:14

Hej Kalle

Tak for linket - det ser ud til at være nogen rigtig gode moduler I har lavet indtil videre. Man må håbe, indikatorer til trods, at projektet kan fortsætte eller startes op igen senere.

Jeg har lavet et modul med linket så det kan findes frem under "Undervisningsmaterialer": http://www.it-formidler.dk/library/smartphones-mobilguide. Lad mig vide hvis du har nogen rettelser etc.

/peter

Login

Søg i forum